mandag

Uploadede pdf-filer til guitarister

Endelig har jeg fundet en fornuftig løsning til at levere filer til denne blog udover billedfiler, som er i indlæggene.
Jeg har nu uploadet to pdf-filer, som kan downloades. Den ene henvender sig især til nybegyndere, der skal til at starte og hedder Guitarudtryk.
Den indeholder forklaring på, hvad delene af guitaren hedder og tips om, hvad man skal huske i starten, når man begynder at spille.
Jeg vil også opfordre dig til at downloade den, hvis du vil deltage i mit on-linekursus Kom i Gang
Den anden hedder Grundlæggende åbne akkorder og indeholder en oversigt over de åbne akkorder og de tonearter, hvor de anvendes,. en hjælp til at komme fra begynderstadiet til mellemstadiet.
Jeg vil også opfordre dig til at downloade den, hvis du vil følge mit on-linekursus  Moderne fingerspil
Forhåbentlig virker dette system med filer til indlæggene, da jeg fremover ind imellem vil sende noder, tabs eller sange med akkorder på denne blog. Hele stykker og sange vil blive i pdf-format, for det er næsten umuligt på indlæggene her at få akkorder til at sidde over en sangtekst. En enkelt takt eller to eller enkelt sangstrofe til illustration vil blive med en lille billedfil i indlægget. På mit indlæg Vampvariationer er der nu også link til pdf-filer med de to sange, der er nævnt som eksempler.
Så vidt det er muligt vil jeg også uploade midi-filer eller mp3 med musik jeg viser her, som kan downloades. Her kan copyright-lovgivningen komme til at sætte grænser - men jeg håber at finde ting, som ikke rammes af den til mine indlæg her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen til at give en kommentar: