mandag

Moderne fingerspil - indledning

Dette forløb henvender sig til fortsættere. Jeg ved ikke, hvor mange og hvilke akkorder du kan, men jeg vil opfordre dig til at downloade min akkordoversigt over de basale åbne akkorder. Prøv at se, hvor mange af dem du kan og lær nogle af dem, som du ikke kan.
Hvert indlæg vil være forsynet med et akkorddiagram over de mere usædvanlige akkorder, som bruges i indlæggets musikeksempler, så der tages ikke noget for givet - men sørg for at holde dine akkorder ved lige. Se indlægget Tonearterne og guitarens akkorder.

Hvis du slet ikke har spillet nogle former for fingerspil før, så vil jeg opfordre dig til at se på mine tidligere indlæg Basalt fingerspil og Basalt fingerspil i tredelt takt. Her får du forklaret hånd- og fingerstillingen, som også bruges til det moderne fingerspil.

Håber du får glæde af det. Første lektion
Du får her vist, hvordan du spiller en regelmæssig takt med tommelfingeren, der veksler på to strenge og lader de andre fingre spille synkoperede toner hen over det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen til at give en kommentar: