lørdag

Danmarkspremiere på Leonard Cohen-film

Utroligt, jeg har været til en Danmarkspremiere i dag - på Cinemateket i København. Filmen Bird on a wire, en reportagefilm fra Leonard Cohens Europa-turne 1972, som havde været forsvundet i lang tid og ikke til at drive op, var blevet konstrueret ud fra de stumper, som instruktøren havde kunnet genopdrive. Han var selv til stede og fortalte historien inden vi så filmen. Den var bare så skøn at se - og vakte minder. Da gik jeg i skole på det tidspunkt. Han havde ellers sagt, at det blev hans sidste turne, han kunne ikke holde det ud. Sådan blev det så ikke. Men alle de glimt, som man fik, endda fra København, men også Paris, Berlin, Jerusalem - og flere af hans sange fik man helt ubeskåret. Selv den berømte Susanne, som gjorde, at jeg faldt for ham i sin tid.

Spøjst at se, at han spiller nylonstrenget guitar, det havde jeg aldrig tænkt over. Hans stemme er jo speciel - men hans nerve sidder bare. Hvis nogen får en mulighed for at se denne film, så kan jeg anbefale det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Velkommen til at give en kommentar: